סמוטריץ' לגלנט: "אני פוגע בביטחון המדינה? אתם חבורה של שחצנים"

דיון סוער התקיים הלילה בישיבת הקבינט כאשר שר הביטחון הטיח בשר האוצר "אתה פוגע בביטחון המדינה" • השר איזנקוט יצא מהדיון לאחר שראש הממשלה וראש המל"ל לא הקשיבו לעצתו • השרה רגב תקפה את היועמ"שית: "בשביל לנסות לסגור את ערוץ 14 לא היה צריך כל כך הרבה חוות דעת״

סמוטריץ' וגלנט. צילום: אורן בן חקון

וויכוחים ועימותים אל תוך הלילה: הקבינט התכנס במהלך הלילה (שישי), לדיון במספר נושאים ואחד מהם היה "חוק אל-ג'זירה". למרות שהחוק עבר במליאת הכנסת ברוב מוחץ, הקבינט לא הצביע על החוק.

השר איזנקוט, אשר לא התנגד להצעת החוק, אמר שהעיתוי אינו נכון בעקבות המשא ומתן לעסקת חטופים, וביקש לשמוע את עמדת ראש המוסד. לאחר שרה"מ נתניהו וראש המל"ל הנגבי סירבו ואמרו שצריך להצביע - התעצבן איזנקוט ונטש את החדר.

"התעצבן ויצא" גדי איזנקוט, צילום: אורן בן חקון

"לא מוכנים ללמוד כלום ולא מוכנים לשנות כלום"

הדיון התלהט כאשר נרשם עימות בין שר הביטחון יואב גלנט, לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, בסוגיית התקציב של מערכת הביטחון. גלנט אמר לסמוטריץ׳: ״אתה פוגע בביטחון ישראל״, בכך שאינו משחרר את תקציב הרכש להתעצמות צה״ל.

סמוטריץ׳ לא נשאר חייב והטיח בגלנט: ״אני פוגע בביטחון? אתם חבורה של שחצנים שלא מוכנים ללמוד כלום ולא לשנות כלום. אתה מתאר את איום הטילים? האיראנים ירו 300 טילים - מה שלא היה מעולם. צריך לחשוב בחכמה איך מנצלים את התקציב להתמודד עם האיום ולא להילחם את המלחמה הקודמת״.

גלנט וסמוטריץ' בימים טובים יותר, צילום: אורן בן חקון

במהלך הדיון, פנתה השרה מירי רגב ליועמ"שית גלי בהרב מיארה והטיחה בה: "בשביל לנסות לסגור את ערוץ 14 לא היה צריך כל כך הרבה חוות דעת״. לפי גורם שנכח בחדר, מספר שרים צחקו מדבריה של רגב ואף היועמ"שית עצמה. בתגובה, השר סמוטריץ' העיר בעוקצנות ואמר ליועמ"שית: "למה את צוחקת? זה נכון".

מירי רגב, גלי בהרב מיארה, בצלאל סמוטריץ', צילום: יהושוע יוסף,קוקו, אורן בן חקום

ביום ראשון תעלה שוב הצעת החוק לאישור הממשלה, ולאחר שחוק זה יאושר, וראש הממשלה ישוכנע כי מדובר בערוץ עוין למדינת ישראל, יוכל שר התקשורת לפעול לסגירתו. בין היתר, תתבצע סגירת משרדי הערוץ בארץ, החרמת ציוד שידור, מניעת שידורי כתבי הערוץ, הסרת הערוץ מחברות הכבלים והלוויין, חסימת אתרי האינטרנט שלו ועוד.

כתבי ערוץ "אל-ג'זירה" שידרו מבתים הרוסים בשבעה באוקטובר, וחלקם אף השתתפו בטבח. ולמרות זאת, ארגון העיתונאים הגיש בחודש פברואר האחרון,  ליועמ"שית עו"ד גלי בהרב מיארה וליועצת המשפטית של הכנסת עו"ד שגית אפק, את התנגדויותיו להצעה.  בהתנגדותם הם כתבו: " מתן האפשרות לסגירת כלי תקשורת בידי הממשלה או גוף פוליטי כלשהו יביא למדרון חלקלק העלול לפגוע אנושות בחופש העיתונות, ובלעדי חופש עיתונות לא יכולה להתקיים דמוקרטיה, ולכן יש להוריד את המסך על הצעת החוק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר